wingman

به پشت صحنه ارتباطات حرفه ای خوش آمدید!

wingman

به پشت صحنه ارتباطات حرفه ای خوش آمدید!

ما تیمی از محققین هستیم که از طریق آموزش به آقایون کمک میکنیم تا به اونی که میخوان برسن.

کلمات کلیدی

گفتگوی صمیمی با زنان

جمعه, ۶ آبان ۱۴۰۱، ۰۴:۰۰ ب.ظ | wingman farsi | ۰ نظر

تا الان مقالاتی که جنبه تمرینی بین زوجین دارن رو براتون قرار داریم. تا این لحظه به موضوعاتی مثل  احساس دوست داشته شدن، مالکیت و بدبینی و بازی‌های روانی زنان اشاره کردیم. در این مقاله قصد داریم بررسی کنیم چجوری یه گفتگوی صمیمی با زنان به وجود بیاریم و این گفتگوی صمیمی با زنان باید چه ویژگی‌هایی داشته باشه تا در نهایت در بهترین فضای ممکن مشکلات و نگرانی‌های خودمون رو مطرح کنیم. همراه ما باشید.

گفتگوی-صمیمی-با-زنان

  1. ما چه‌جوری می‌تونیم با هم‌دیگه و به خصوص با زنان گفت‌ و گو صمیمی‌ تری داشته باشیم؟

خیلی زیاد پیش میاد که زوجین به گفتگوهای ضروری و روزمره مثل مرتب کردن خونه، بزرگ کردن بچه‌ها و امورات مالی عادت می‌کنند. ولی در زندگی روزمره‌ای که در کنار هم دارند؛ در درازمدت گفتگوهای صمیمی که در اوایل رابطه و عاشقانه بودنشون بود، کم میشه و از دست میره. ولی همین گفتگو صمیمی که پیوند قوی رو بین شما ایجاد می‌کنه و باعث می‌شه که و عشق و اعتماد و صمیمیت رو نگه دارید. در مورد این‌که آیا به‌اندازه کافی گفتگوی صمیمی با زنان دارید و اگر که ندارید چه‌جوری می‌تونید زمانی رو خالی کنید تا به گفتگوی صمیمی اولویت بدید صحبت کنید.

  1. اگرنیاز داشتم با تو بیشتر صحبت کنم باید چی‌کار کنم؟

در رابطه‌ها پیش میاد که یکی از طرفین بیشتر از طرف دیگه به گفتگوی صمیمی نیاز داشته باشه یکی شاید بخواد که صحبت کنه درحالی‌که اون یکی نیاز داره زمانی را برای خودش تنها باشد.

پارتنر شما شاید بخواد که بعد از سکس همدیگر را بغل کنید و با هم‌صحبت کنید درحالی‌که شاید شما بخواهید که بخوابید. یکی از شما شاید نیاز داشته باشه که ارتباط برقرار کنه درحالی‌که دیگری کاملاً ارضاء شده و از شرایط فعلی راضیه. هیچ‌گونه معیار درست و غلطی از میزان گفتگوی صمیمی با زنان وجود نداره.

هر زوجی باید با هم‌دیگه براساس نیازهای شخصی‌شان در این‌مورد صحبت کنند اگر شما کسی هستید که نیاز به ارتباطات بیشتری داره پس باید این‌رو واضح و شفاف و دقیق به پارتنر تون بگید لطفاً دقیق بگید که چه چیزی نیاز دارید و از پارتنرتون بپرسید که اون‌چه چیزی رو تمایل داره که انجام بده.

  1. چجوری بهت بگم که الان حوصله‌ی حرف زدن ندارم؟

 مواقعی خواهد بود که هر کدام از شما حوصله گفت‌وگوی عمیق یا صمیمی رو ندارید ممکنه تحت استرس باشید خسته باشید یا بخواید که با خودتون تنها باشید.

اگر که دلیل عقب‌نشینی و عدم تمایل شما به ارتباط رو درک نکنه ممکنه که به پارتنر شما احساس پس زده شدن بده. با همدیگه در مورد این‌که چه‌جوری می‌تونین بدون این‌که به احساسات هم‌دیگه آسیب بزنید یا توهین کنید در مورد این‌موضوع صحبت کنید.

یادتون باشه که هیچ‌کدوم از شما نباید از این بهانه‌ها برای فرار از گفتگوی عمیق استفاده کنه. کمبود گفتگوی صمیمی بین زوجین به مشکلاتی ختم خواهد شد که جبران کردن شون بسیار سخت است.

  1. چه‌جوری می‌تونم درمورد نگرانی‌ها یا مشکلات باهات گفتگوی صمیمی ایجاد کنم؟

حوصله حرف زدن نداشتن در گفتگوی صمیمی

صحبت کردن و گفتگوی صمیمی با زنان در مورد مشکلات یا تعارضات به‌هیچ‌عنوان خوشایند نیست ولی در همه روابط به وجود می‌آید. ممکنه که مشکل با رابطه‌ ی شما یا یک اتفاق بد که روی هر دوی شما تاثیر می‌گذاره مرتبط باشد این گفتگوهای سخت احساسات زیادی را تحریک می‌کنند.

در مورد روش‌های مختلف بیان این گفتگوها مثل نامه، گفتن غیرمستقیم، گفتن مستقیم یا هر روش دیگه‌ای که برای خودتون مناسب می‌دونید؛ صحبت کنید.

  1. آیا چیزی در مورد لحن من هست که تو رو اذیت می‌کنه؟

گفتگوی-اذیت-کننده

در بسیاری از موارد این کلمات نیستند که دردناک اند بلکه نحوه بیان شدن و ارائه‌ی اون‌هاست که باعث می‌شه یک نفر درد بکشه. تغییر بسیار کوچک در لحن می‌تونه فرق بین یک جمله عاشقانه و یک طعنه باشه.

هرچقدر بیشتر با کسی زندگی کنید بهتر می‌تونید لحن و پیام پشتش رو تشخیص بدید بعضی وقت‌ها این تغییرات راهی برای ابراز ناراحتی یا فرسودگی و بعضی وقت‌ها ما حواسمان نیست که چه‌جوری لحن ما روی بقیه تاثیر می‌گذاره. از پارتنرتون بپرسید که در چه مواقعی لحن شماست که داره اذیتش می‌کنه و این‌که شما چه‌جوری می‌تونید به لحن مهربانانه‌تری تغییرش بدید.

  1. تو احساس می‌کنی که درمورد هرچیزی می‌تونی با من بسیار راحت صحبت کنی؟

همه ما رازها، پشیمانی، درد گذشته و احساسات خجالت‌آوری را داریم. ما احتمالاً این احساسات رو سرکوب می‌کنیم چون‌که بسیار دردناک هستند ولی سرکوب کردن اون‌ها می‌تونه به اختلالات اعصاب افسردگی یا رفتارهای غیر سالم ختم بشه.

اگه مکانی هست که ما باید احساس امنیت کافی داشته باشیم تا درد و پشیمونی مون رو به اشتراک بگذاریم این مکان جاییه که پارتنر مون هست.

شاید از ترس این‌که پارتنر عصبانی بشه یا این‌که ما رو پس بزنه باهاش به اشتراک نمی‌گذاریم. ولی صمیمیت واقعی بدون این‌که ما احساس امنیت در به‌اشتراک‌گذاری احساساتمون رو داشته باشیم؛ به وجود نمی‌آید ما باید به پارتنر مون این اطمینان خاطر رو بدیم که ترس‌هاش، احساس خجالت و دردش با هیچ گونه قضاوتی روبه‌رو نخواهد شد. ما باید فضای امنی رو برای آن‌ها فراهم کنیم تا بدونند به‌همین شکلی که هستند به‌طرز کاملی مورد قبول ما هستند و دوستشون داریم.

  1. از صحبت کردن در مورد چه موضوعاتی بیشتر لذت می‌بری؟

لذت بردن از گفتگو

گفتگوی صمیمی با زنان راه بسیار خوبی در مورد بهتر شناختن هم‌دیگه هست شما می‌تونید علاقه‌های مشترکی رو پیدا کنید و شناخت بهتری از دنیاهای هم‌دیگه داشته باشید. شاید شما از صحبت کردن درباره‌ی کتاب، فیلم، سیاست یا اتفاقات روزمره لذت می‌برید و شاید هم که تمایل به گفتگوهای فلسفی عمیقی داشته باشید. یا این‌که در مورد توسعه فردی با پارتنر تون صحبت کنید. شاید موضوعاتی هستند که دوست دارید با پارتنر تون صحبت کنید ولی تابه‌حال امتحان نکردید. از هم‌دیگه بپرسید که در مورد چه موضوعاتی دوست دارید که صحبت کنید.

اگه هنوز وارد رابطه نشدید حتما پله صفر رو بشنوید. و اگر داخل رابطه‌اید؛ همین امروز ازتون می‌خوام یه گفتگوی صمیمی با پارتنرتون ایجاد کنید. از سوالاتی که گفته شد حتما استفاده کنید و مشکلات و نگرانی‌های خودتون رو مطرح کنید. همه ما نگرانی‌ها و مشکلاتی در خصوص روابط عاطفی مون داریم مثل اینکه با من حرف نمی‌زنه، نکنه این حرفو بهش بزنم بد بشه، حتما فکر بدی راجع به من می‌کنه و سایر موارد مشابه. برای حل این تعارضات همین الان ترس رو کنار بگذار و حرف زدن رو شروع کن.

منبع: تیم متخصصین وینگمن فارسی

  • wingman farsi

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی