wingman

به پشت صحنه ارتباطات حرفه ای خوش آمدید!

wingman

به پشت صحنه ارتباطات حرفه ای خوش آمدید!

ما تیمی از محققین هستیم که از طریق آموزش به آقایون کمک میکنیم تا به اونی که میخوان برسن.

کلمات کلیدی

در همه جوامع میل انسان به برقراری رابطه عاطفی امری واضحه. مخ زدن در جامعه ما معنی بدی به خودش گرفته. در این سری مقالات ما اون رو به عنوان "سلسله ای از مراحل جهت ورود به رابطه عاطفی" تعریف میکنیم. شاید فکر کنین که نیازی به مخ زنی نیست و افراد خیلی راحت و طبیعی باید با هم وارد رابطه بشن چون هرچی باشه تا الان فقط همینو دیدیم. در واقعیت ما با این پدیده روبروییم که 90% زنان فقط از 10% مردها خوششون میاد و اکثریت مردها برای زنان جذاب ارزیابی نمیشن. زنها یا اونا رو در شبکه های اجتماعی(مثل twitter و instagram) بلاک میکنن یا بهشون میگن که دیگه بهم پیام نده. اگر هم یکمی باهاشون راحت بشن وقتی که مرد میخواد باهاشون واردرابطه بشه بهش میگن" تو مثل داداشمی" یا "بیا دوست معمولی باشیم" یا "من الان دنبال رابطه نیستم". در این مواقع پسر اولش احساس ناراحتی میکنه و بعد هم میره سراغ نفر بعدی به امید اینکه بالاخره یکیو پیدا کنه تا ازش خوشش بیاد و وارد رابطه بشه.

حرف اشتباهی که به ما گفته شده اینه که یه کسی هست که به طرز کاملا تصادفی و شانسی در مسیر زندگیت قرار میگیره و تو رو همونجوری که هستی دوست داره. شما اون فرد رو پیدا میکنین و باهاش وارد رابطه میشین. این حرف جواب 3 سوال منطقی رو نمیده:

  1. دقیقا چرا یک نفر باید وجود داشته باشه که من رو همینجوری که هستم دوست داشته باشه؟
  2. از کجا معلوم که این فرد رو من بتونم در زمان مناسبی پیدا کنم؟(منطقیه که پیدا کردن این نیمه گم شده بعد از سن 50 سالگی)
  3. از کجا معلوم با وجود اینکه اون دختر از تو خوشش میاد تو هم از اون دختر خوشت بیاد؟

هر کسی که این حرف رو زده از منطق ایجاد علاقه و جذابیت(که در علم کاریزمای اکتسابی بحث میشه) آگاهی نداشته.

همونطور که تا الان متوجه شدین علاقه مند شدن به کسی از طریق مسیر آگاهی و انتخابی رخ نمیده. مثلا شما نمیشینید فکر کنید که نسترن خوش خنده است. موهاش خوشگله. هیکلش خوبه یا چیزای دیگه. یکیو میبینید و خوشتون میاد.

درباره دخترها هم همینه. شاید فکر کنید که زنان از عواملی مثل هیکل ورزیده/صورت جذاب/ثروت زیاد/لباس های شیک/خودرو لوکس یا سایر چیزهایی که رسانه ها میگن خوششون میاد ولی بسیاری از روابطی که میبینیم توسط مردهای معمولی که هیچکدوم از اینها رو ندارن شکل میگیره. خود زنها هم میدونن که اینها باعث نمیشه که از یه مرد خوششون بیاد ولی وقتی بهشون میگی دقیقا از چه چیزی توی این مرد خوشت اومده میگن که نمیدونیم.

خیلی زیاد هم میبینم که دخترها با پسرهای دختربازی وارد رابطه میشن که صلاحیت های اخلاقی نرمال جامعه رو ندارن. افرادی هستن که مودب نیستن. مهربون نیستن و به دختر توجه نمیکنن. میرن مخ دخترای دیگه رو میزنن و دل این دختر رو میشکنن. بعد از اینکه بخاطر دخالت های بیرونی این رابطه تموم شد با وجود اینکه اون دختر توی اون رابطه کلی درد کشیده بازم برمیگرده و میگه "میدونم پسر بدی بود ولی من هنوزم بهش حس دارم."

تا مدت زیادی موضوع علاقه مند شدن افراد به همدیگه یه موضوع عجیب و پیچیده و جادویی دیده میشد ولی خوشبختانه الان دیگه یه علم واضحه.

چی میشه که از یه نفر خوشمون میاد؟

برای اینکه بفهمیم چی میشه که از یه نفر خوشمون میاد ببینیم که توی مغز ما انسانها چه اتفاقی میافته. مغز ما انسانها بر اساس مسیر تکاملی که طی کردیم از 3 قسمت تشکلی شده:

brain parts

مغز خزنده(قسمت قرمز رنگ): اولین و قدیمی ترین قسمت از مغز که تکامل پیدا کرد. وظیفه فعالیت های بقا و تولید مثل برعهده این قسمت از مغزه. این قسمت از مغزه که تصمیم میگیره چه کسی رو به عنوان شریک عاطفی و جنسی انتخاب کنیم.

مغز پستاندار(قسمت بنفش رنگ): این قسمت از مغز به عادت های ما و فعالیت ها فیزیولوژیک ما کار داره و خیلی به حوزه کاری ما مربوط نیست.

مغز جدید(قسمت آبی رنگ): این قسمت از مغز تفکرات منطقی و تحلیل رو انجام میده.

وقتی از کسی خوشمون میاد(روش کراش میزنیم) درواقع قسمت قدیمی مغز ماست که اون فرد رو به عنوان یک شریک عاطفی و جنسی بالقوه تایید کرده.

اشتباهی که خیلی از مردها میکنن اینه که میرن به دختر پیشنهاد ورود به رابطه میدن. دختر اون پیشنهاد رو رد میکنه و بعد با پسری که بنظر اون مرد اصلا مناسب رابطه نیست وارد رابطه میشه. اون مرد از دختر میپرسه"مگه من چه مشکلی دارم؟/بیا بهم فرصت بده/ به خدا دوستت دارم و ...."

چیزی که این مدل مردها نمیدونن اینه که مغز قدیمی دخترها باید اونها رو تایید کنه و هرچقدر هم که اون مردها دلیل بیارن که برای ورود به رابطه با دختر گزینه منطقی هستن بازم دختر قانع نمیشه. اون مردها نمیدونن که یسری چیز های دیگه باید توی رفتارهاشون باشه که قسمت مغز خزنده اونها رو تایید کنه. درواقع دلیل اینکه دخترها از اون پسرهای بد خوششون میاد این نیست که دخترها لاشی پسند شدن. دلیلش اینه که اون پسرها رفتارهایی رو دارن که برای مغز قدیمی زنان جذابه. نکته مهمی که وجود داره اینه که به این معنی نیست که ما باید به افراد بد و لاشی تبدیل بشیم بلکه لازمه قسمت های خوب و جذاب اون شخصیت ها رو به خودمون اضافه کنیم تا یه پسر خوب باشیم که ویژگی های جذاب پسرهای بد و دخترباز رو داریم و اینجوریه که از مردهای اطراف اون دختر متمایز دیده میشیم.

چه چیزهایی برای متمایز بودن نیازه؟

برخلاف تصور اکثریت جامعه ثروت عامل کلیدی برای جذاب و دخترپسند شدن نیست. اگر اون ثروت بتونه باعث اعتماد بنفس درونی افراد بشه اونموقع میتونه تمایزی ایجاد کنه ولی به خودی خودش نمیتونه تمایز ایجاد کنه. حداقلی از توان مالی بر اساس شرایط شما و دختری که میخواین باهاش وارد رابطه بشین ضروریه. ثروتمندتر بودن شما از دختر یا دختر از شما مانع کلیدی برای ورود به رابطه نیست ولی اگه این اختلاف شدید باشه میتونه توی رابطه دردسر ایجاد کنه. مثلا دختری که زندگی عادیش روی ماهیانه 6 میلیون تومان خرج کردن روی موها میگذره و هربار رستوران رفتنش فقط برای خودش 1 میلیون تومن میشه. ماشینی که سوار میشه 6 میلیارد تومن قیمت داره و کل اروپا واسش خاطره است چندان با استانداردی کمتر از این همراهی نمیکنه چونکه به همونا عادت کرده.

موضوع بعدی که فکر میکنین برای جذاب بودن نیازه ولی در واقعیت بهش نیاز نیست هیکل بسیار ورزیده و سیکس پک و بازوهای حجیمه. هیکل جذاب در برداشت اولیه دختر از مرد تاثیر مثبتی داره ولی اگه اون مرد موقع ارتباط با دختر استرس بگیره یا رفتارهای مردگونه ای از خودش نداشته باشه و مقداری حالت زنانه پیدا کنه به هیچ عنوان شانسی برای موفقیت در ارتباط با زنان نداره. میزان تاثیر هیکل جذاب مرد روی ذهن زن به مراتب کم تر تاثیر هیکل جذاب زن روی ذهن مردهاست. لطفا فکر نکنین که وقتی هیکل یه زن ورزشکار رو میبینین زنها هم با دیدن هیکل جذاب یه مرد همون احساس رو میکنن.

نیازی به ساعت لوکس و ماشین گرون قیمت و لباس خیلی شیک هم ندارین. چیزی که توی فیلمها میبینین تاثیرات رسانه ها و بازاریابی شرکتها برای فروش محصولاتشونه. پیامی که اونها دارن منتقل میکنن اینه که اگه میخوای یه زن زیبا همراهت باشه باید از محصول ما استفاده کنی. اگه شما هم همچنین فکری میکنید به این معنیه که اون شرکتها در بازاریابیشون موفق عمل کردن.

تصویری که از حذابیت در دنیای مدرن به ما میدهند

اگه اینها باعث زدن مخ دختر نمیشه پس باید چه چیزی داشته باشیم تا بتونیم مخ بزنیم؟

7 عامل هستن که در رفتارهای مردها باشه باعث میشه که مغز قدیمی زنها اونها رو تایید کنه:

1.اعتماد به نفس:

مردی که اعتماد بنفس داره خودشو آدم جذابی میدونه. در مقابل مردی که اعتماد بنفس نداره موقع ارتباط با دختر همواره از خودش میپرسه "نکنه مزاحمشم؟" یا "نکنه الان ناراحتش کردم؟"

2.رفتار مردگونه:

برخی رفتارهای مردهای جامعه سنتی مثل رهبری کردن- قدرت و تحمل فیزیکی و روانی بالا- مقداری تحمیل کننده بودن و در تصمیم خود قاطعیت داشتن.

به لطف 12 سال تحصیل در نظام آموزشی و محدود شدن و سرکوب شدن این مردگونگی در اکثریت جامعه از بین رفته. کمبود این رفتار باعث میشه که پسر برای دختر زادی "گوگولی" بنظر برسه و دختر به پسر بگه "تو مثل داداشمی"

در واقعیت یه مقداری پررو و تحمیل کننده بودن باعث میشه در ارتباط با زنان به موفقیت بیشتری برسین. مردی که رفتار زیادی خوب داشته باشه در آخر به نوکر زنان تبدیل میشه. زنان به نوکرشون توحه ویژه ای میکنن ولی باهاش وارد رابطه نمیشن. مثال رایج نوکر دختر شدن در جامعه ما "انجام دادن تکالیف دانشگاهی دختر" یا "ارزونتر حساب کردن یه جنس و بیشتر تخفیف دادن صرفا بخاطر اینکه دختره" هستن. این جنس رفتارها به این ختم نمیشه که دختر بگه"وای این پسره چقدر خوبه. میخوام باهاش وارد رابطه یشم." بلکه به این ختم میشه که "اگه این پسر اینقدر احمقه که این کارا رو بکنه من اونقدری باهوش هستم که ازش استفاده کنم."

3.بلوغ رفتاری:

بلوغ رفتاری به کلیه رفتارهایی گفته میشه که مبنای شعور اجتماعی افراد رو تشکیل میده. نکه مهمی که باید بهش توجه کنین اینه که برای مخ زنی باید بین این بلوغ رفتاری و مردگونگی تعادل برقرار باشه چرا که هرکدوم بدون اون یکی یا به بیشعور بودن یا به زیادی خوب بودن پسر ختم میشه. عموما کسایی که در نظام آموزشی موفق عمل میکنن و جزو به خرخونای کلاسشون محسوب میشن توی این قسمت مشکلی ندارن. بلوغ رفتاری در سطح پایه یعنی اینکه من آدم مهربونی ام و دنبال شلوغ بازی و دردسر نیستم.

4.شوخ طبعی:

مرلین مونرو ستاره معروف سینما یه حمله داره که میگه: اگه بتونی دخترو بخندونی اون دختر برات هرکاری میکنه. مردی که شوخ طبعی نداره یه مرد خشکه و ارتباط باهاش اصلا لذت بخش نیست و احساس خوبی به دختر نمیده. واضحه که ایم عامل هم مثل بقیه عوامل باید در سطح متعادلی باشه و زیاد از حد بودنش باعث میشه که دختر به جای اینکه پسر رو جذاب بدونه بهش به چشم یه دلقک نگاه کنه.

چالش بزرگ در شوخ طبعی های مردانه و زنانه اینه که بینشون تفاوت زیادی وجود داره. شوخی های زنانه برای مردها بیمزه هستن و شوخی های مردانه برای زنان زیادی چندش آور محسوب میشن. اگه مرد اشتباه شوخی کنه شاید در ظاهر دختر بخنده ولی چیزی نمیگه و بدون اینکه چیزی نشون بده از اون مرد بدش میاد.

5.زبون بازی:

زبون بازی بین افراد عادی صرفا تعریف کردن و ابراز علاقه به دختر تعریف شده درحالیکه اصلا اینجوری نیست. زبون بازی در اصل از 4 قسمت تشکیل شده:

1.شروع مکالمه

2.اینکه در هر مرحله چی بگیم

3.لاس زدن

4.قصه گویی

اشتباهی که افراد مرتکب میشن اینه که فکر میکنن حرف زدن و برقراری ارتباط با دختر یه چیز طبیعی و راحته ولی در عمل با این مواجه میشن که دختر بلاشون میکنه. شایدم پیامشون رو میبینه و جواب نمیده یا فقط لایک میکنه. در مواردی که مرد خیلی بد حرف میزنه هم دختر میگه "دیگه بهم پیام نده". یکی دیگه از تجربیات ناخوشایندی که بخاطر ضعف در زبون بازی بوجود میاد اینه که حرفها تموم شدن و موضوعی برای ادامه صحبت نیست. در این زمان یه سکوت ناخوشایند بوجود میاد که باعث میشه دختر خوصله اش سربره و از پسر فاصله بگیره.

6.پیش بینی ناپذیری:

پسری که این ویژگی رو نداره بعد از یه مدت آشنایی حوصله سربر و تکراری میشه. پیش بینی ناپذیری به این معنی نیست که حتما با خریدن گل یا هدیه دختر رو سورپرایز کنین بلکه به این معنیه که همه چیز شخصیتتونو بیرون نریزین بلکه اجازه بدین دختر پله به پله باهاش آشنا بشه. اینکه پسر یهو همه چیزشو بگه به دختر این احساس رو میده که انگار اومده پیانو بخره و داره یه کاتالوگ رو میخونه. در نقطه مقابل پسری که کنجکاوی دختر رو تحریک میکنه مثل یه سریال میمونه. دقت کنینی که شما هیچوقت یه فیلم 6 ساعته رو نگاه نمیکنین ولی 6 قسمت سریال پشت سر هم رو نگاه میکنین.

7.ذوق هنری:

مردان و زنان در درک زیبایی تفاوت های زیادی دارن. اکثریت مردها موجوداتی بی ذوق هستن که به ریزه کاری ها هیچ توجهی نمیکنن. نمونه اشتباهی که در جامعه ما جاافتاده اینه که پسرها با یادگیری گیتار یا موسیقی میخوان مخ بزنن و یکمی موفق میشن که توجه یسری از دخترا رو جلب کنن ولی بعدش میبینن که اصلا کافی نیست.

بروز ذوق هنری به این معنی نیست که حتما تحلیل حرفه ای از هی موضوع مثل نقاشی یا سینما داشته باشیم بلکه صرفا بتونیم احساسات خودمون نسبت به اون پدیده رو درک کنیم و اون رو درست بیان کنیم تا یه موجود بی روح دیده نشیم کافیه.

شاید الان فکر کنید که یکی یا چند مورد از این موارد رو ندارید. هیچ اشکلی نداره چراکه هیچ کسی از اول هم دوچرخه سواری رو بلد نیست ولی با گذر زمان و تمرین کردن یادمیگیره. نکته مهم اینه که حداقلی از این 7 ویژگی باید وجود داشته باشه وگرنه یکی از ویژگی های شخصیتی شکل میگیره که واسه مخ زنی دردسر ایجاد میکنه.

کمبود اعتماد بنفس به ترسو بودن یا هول بازی ختم میشه. کمبود مردگونگی باعث وجود رفتار زنانه. کمبود شوخ طبعی باعث خشک بودن و زیادی جدی رفتار کردن. عدم ذوق هنری باعث بی روح بودن و بلد نبودن زبون بازی به یه پسر عادی و معمولی تبدیل شدن ختم میشه.

 

حالا که تا اینجا رسیدی پیشنهاد می‌کنم با موثرترین روش مخ زنی آشنا بشی. کلیک کن!

  • wingman farsi

آموزش مخ زنی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی